Terebrante
- 2021
La creadora internacional es troba amb el dolor i la bellesa que nia en el flamenc i el cant de la "siguiriya"
La creadora internacional es troba amb el dolor i la bellesa que nia en el flamenc i el cant de la "siguiriya"
El dolor és una constant en l’obra d’Angélica Liddell. Per tant, que arribés l’encreuament amb el món del flamenc només era qüestió de temps i maduresa. Com diu la mateixa artista, no cal cantar ni ballar per ser flamenc, només et cal una causa. I aquesta causa pura és el sofriment. Un mal de l’ànima que porta com a adjectiu el mot terebrante: el patiment causat per perforar una part del cos ja adolorida. Un dolor que no mata, embogeix. Una experiència inspirada per la figura del cantaor gitano Manuel Agujetas i la siguiriya, un cant de vetlla, d’amor i mort, tràgic i solemne. El món de la Liddell travessat pel quejío, l’ai primigeni, el crit essencial.
Fitxa artística
- Text, direcció, espai escènic i vestuari: Angélica Liddell
- Intèrpret: Angélica Liddell amb la participació de Saité Ye, Gumersindo Puche i Palestina de los Reyes
- Il·luminació: Carlos Marquerie
- Assistent de direcció: Borja López
- Regiduria: Nicolas Guy, Michel Chevallier
- Espai sonor: Antonio Navarro
- Assistent d’il·luminació: Tirso Izuzquiza
- Assistent de producció, comunicació i logística: Saité Ye i Génica Montalbano
- Producció executiva: Gumersindo Puche
- Coproducció: ERT Emilia Romagna Teatro Fondazione, CDN Orléans / Centre – Val de Loire, IAQUINANDI S.L. i Festival Temporada Alta/ Girona
De la mateixa artista
Una costilla sobre la mesa: Madre (TA19), Génesis 6, 6-7 (TA18), Tandy (TA14), Ping Pang Qiu (TA12), San Jerónimo (TA11), El año de Ricardo (TA10)
Durada: 1 h 20 minuts
Estrena a l’Estat espanyol
Espectacle en castellà amb sobretítols en anglès