Caridad
- 2022
Caritat, pietat i pena de mort. L’inclassificable Angélica Liddell torna amb ànim de sacsejar al públic amb el seu teatre sense concessions
Caritat, pietat i pena de mort. L’inclassificable Angélica Liddell torna amb ànim de sacsejar al públic amb el seu teatre sense concessions
Angélica Liddell puja sempre a l’escenari per cridar la seva llibertat absoluta com a creadora i persona. Ho fa sense concessions, sense pactes. Fa de la transgressió i la incomoditat un manifest artístic que genera reaccions igual d’extremes. També, Caridad. Una aproximación a la pena de muerte dividida en 9 capítulos, el seu últim projecte sobre la caritat i la pietat (que estrena al Temporada Alta) és una invitació al públic a mesurar la seva capacitat de compassió. L’art es mereix la mateixa compassió que un homicida. Potser més. Liddell demana situar l’art sobre la llei. Vol una estima sense límits. Vol la compassió absoluta.
Fitxa artística
Text, escenografa, vestuari i direcció: Angélica Liddell
Intèrprets: Yuri Ananiev, Federico Benvenuto, Nicolás Chevalier, Guillaume Costanza, Angélica Liddell, Bórja López, Sindo Puche i David Abad
Cor de laringectomitzats SHOUT AT CANCER: Guy Vandaele, Frank Meeus i Andrew Pett
I·luminació: La Cía de la Luz (Juan Seade i Pablo R. Seoane)
Esgrima paralímpica: Alex Prior (Campió d’Espanya en la modalitat de sable) i Ayem Oskoz
Realització de l’escenografia: Readest Montajes, S.L.
Espai sonor: Antonio Navarro
Coproducció: ERT Emilia Romagna Teatro Fundazione, CDN Orléans Centre Val de Loire*, Iaquinandi S.L. i Temporada Alta
Amb la col·laboració de Teatros del Canal
*Angélica Lidell és artista associada al CDN Orleans
De la mateixa creadora
Terebrante (TA21), Una costilla sobre la mesa: Madre (TA19), Génesis 6, 6-7 (TA18), Tandy (TA14), Ping Pang Qiu (TA12), San Jerónimo (TA11), El año de Ricardo (TA10)
Estrena