La néta del senyor Linh, el monòleg de Lluís Homar dirigit per Guy Cassiers que es va estrenar a Temporada Alta 2018, comença una nova gira per Catalunya, València i les Illes Balears. La primera parada serà aquest dissabte 25 de gener al Teatre Zorrilla de Badalona i, fins al mes de març, es podrà veure a Castelló (26 de gener), Sant Cugat del Vallès (31 de gener), l’Hospitalet de Llobregat (1 de febrer), Terrassa (2 de febrer), Vic (9 de febrer), Manresa (14 de febrer), Viladecans (15 de febrer), Manacor (29 de febrer i 1 de març), Llinars (14 de març) i Maó (28 de març). L’obra està produïda per Temporada Alta, en el marc de la seva estratègia d’internacionalització d’artistes nacionals i la seva aposta per col·laborar amb creadors europeus, el Teatre Lliure i el centre belga Toneelhuis. Després de l’estrena, ja es va poder veure al Teatre Lliure i, durant la tardor del 2019, es va presentar la versió en castellà del muntatge, que va fer gira per diverses ciutats espanyoles.
Escenaris internacionals i nacionals
Després de la presentació a Temporada Alta, una quinzena de produccions i coproduccions del festival continuen el seu recorregut en el marc del projecte Temporada Alta en Gira i, durant el 2020, tenen previstes gires, temporades en algun teatre i/o la participació en festivals internacionals.
A nivell internacional, Kassandra arriba a Buenos Aires, Montevideo i Lima a través del festival Temporada Alta Iberoamèrica. L’obra, escrita per Sergio Blanco, dirigida per Sergi Belbel i protagonitzada per Elisabet Casanovas, és una coproducció de Temporada Alta i el Teatre Nacional de Catalunya. Hi ha altres coproduccions de Temporada Alta que es troben en fase de gira internacional com ara Dimonis, de Cabosanroque, que aquesta setmana ha arribat a La Filature de Mulhouse (França) i que al febrer es podrà veure al Théâtre Garonne de Tolosa; O agora que demora, de la brasilera Christiane Jatahy, que en els propers mesos es podrà veure en escenaris Suïssa, França, Portugal i Suècia; Una costilla sobre la mesa. Madre, d’Angélica Liddell, que fins al 9 de febrer s’està representant a La Colline de París i que el mes de maig arribarà als Teatros del Canal de Madrid; La melancolía del turista, de Shaday Larios i Jomi Oligor, que ja es va poder veure a Mèxic després de l’estrena a Temporada Alta i que aquest any passarà pels escenaris del Grec Festival de Barcelona, el BAD de Bilbao, Le Parvis, scène nationale Tarbes-Pyrénées, el FIMFA de Lisboa, així com també per les ciutats espanyoles de Pamplona, Saragossa i Segòvia; i Jo, dona. A Lili Elbe, de Marta Carrasco i Manel Quintana, que arribarà a Los Angeles aquest mes d’abril, després de fer gira per diverses poblacions catalanes i espanyoles.
Hi ha altres espectacles presentats a Temporada Alta que continuen el seu recorregut per escenaris nacionals: Aquest país no descobert que no deixa tornar de les seves fronteres cap dels seus viatgers, l’últim espectacle d’Àlex Rigola, farà temporada a la Sala Beckett del 30 de gener al 23 de febrer; En lo alto para siempre, de Juan Navarro i Gonzalo Cunill, es presentarà al Teatre Lliure del 6 al 16 de febrer; el text de Steven Berkoff dirigit per Glòria Balañà, Decadència, farà temporada a l’Escenari Joan Brossa del 29 de gener al 16 de febrer; Trama, l’espectacle de dansa de Roser López Espinosa, es podrà veure en diferents poblacions catalanes al llarg del primer semestre de l’any; Marc Rosich portarà el seu muntatge musical Plomes i reclams a la Sala La Planeta de Girona del 6 al 8 de març; La defensa alien, el tríptic sobre la cultura de Jordi Duran, arriba a Olot aquest gener; i, en l’àmbit dels espectacles familiars, Musicals pels més menuts té prevista una gira per diferents poblacions catalanes, Madrid i Andorra.