Temple du Présent (Solo pour Octopus)
- 2022
Un documental teatral sobre un pop en escena que es relaciona i interactua amb una artista i ens mostra la seva gran intel·ligència
Un documental teatral sobre un pop en escena que es relaciona i interactua amb una artista i ens mostra la seva gran intel·ligència
Els pops tenen vuit braços, nou cervells, tres cors i milers de ventoses. Potser aquesta abundància d’òrgans que els ha regalat la natura és el que els fa tan especials. I és que són capaços de dur a terme múltiples accions, aprendre de les seves experiències i, fins i tot, s’ha descobert que desenvolupen humor i empatia. Com a procés d’intercanvi i aprenentatge, aquest documental teatral proposat per Stefan Kaegi, un dels membres del col·lectiu Rimini Protokoll —mestres de portar totes les més insospitades realitats a l’escenari—, situa un pop en escena i ens mostra la manera com es relaciona amb una artista. El caràcter curiós i juganer del pop fa intercanviar els papers: qui juga amb qui? I qui observa a qui? Una experiència fascinant.
Fitxa artística
Idea i direcció: Stefan Kaegi (Rimini Protokoll)
Amb la col·laboració de: Un pop, Judith Zagury i Nathalie Küttel (ShanjuLab)
Pel·lícula: Bruno Deville i Bastien Genoux
Suport científic: Graziano Fiorito (Departament de Biologia i Organismes Marins, Estació Zoològica Anton Dohrn)
Dramatúrgia: Katja Hagedorn
Música: Stephane Vecchione, amb la col·laboració de Brice Catherin
Il·luminació: Pierre Nicolas Moulin
Vídeo: Oliver Vuillamy
Producció: Théâtre Vidy-Lausanne, ShanjuLab Gimel (Laboratoire de recherche théâtrale sur la présence animale), République Éphémère i Théâtre SaintGervais
Coproducció: Berliner Festspiele, Centre Pompidou i Rimini Apparat
Estrena a l’Estat espanyol
Suïssa