- Aquest esdeveniment ja ha passat.
The Generosity of Dorcas
Troubleyn - Jan Fabre
Salt, 25 de novembre
Navegació d'Esdeveniment
El nou solo del aplaudit Jan Fabre, el creador de la performance de 24 hores Mount Olympus
El cos en èxtasi. Física i mental. D’això tracta el nou solo de Jan Fabre, un dels creadors més venerats i multifacètics d’Europa. Un solo interpretat per Matteo Sedda, un dels protagonistes de la transgressora Mount Olympus. To Glorify the Cult of Tragedy, una performance de 24 hores. Repetint diversos moviments de la música del compositor Dag Taeldeman — mític col·laborador de Fabre—, el ballarí arriba a un estat de trànsit, d’èxtasi físic i mental, i, com Dorcas (la primera deixeble femenina de Jesús i el primer apòstol que ressuscita), es transforma en un ésser superior. Un solo emocionat i excitant.
Fitxa artística
- Concepte, coreografia i direcció: Jan Fabre
- Dramatúrgia: Miet Martens
- Música: Dag Taeldeman
- Intèrpret: Matteo Sedda
- Espai escènic: Jan Fabre
- Producció: Troubleyn / Jan Fabre
- www.janfabre.be
- Aquest espectacle es presenta en el marc de Pyrenart, projecte POCTEFA 2014-2020 (Espanya – França – Andorra) cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament (FEDER)
Del mateix director de: Attends, attends, attends… (pour mon père) (TA14), Drugs kept me alive (TA12), Preparatio Mortis (TA11), Another sleepy dusty delta day (TA10), L’àngel de la Foto: mort (TA06), Quando l‘uomo principale è una donna (TA04)
NOVEMBRE
diumenge, 25
– 18:00
ESTRENA A L’ESTAT ESPANYOL
Espectacle sense text
CONNEXIÓ FLANDES
Estat: Bèlgica
Més informació
Comunicat de l’actor Matteo Sedda
El mes de setembre de 2018, alguns antics intèrprets i empleats de la companyia de teatre van acusar Jan Fabre i Troubleyn de comportament inadequat en una carta oberta als mitjans belgues. Això em va afectar profundament. Mai he vist en Jan com un agressor, un sexista, un racista o algú que humiliï deliberadament a les persones. Vam tenir un debat intern sobre què és possible i què no ho és, quins són els límits que hem de marcar i com podem garantir, entre tots, un entorn de treball on tothom es pugui sentir segur i respectat. Vam escollir, plegats, un nou futur per a la companyia, perquè creiem els uns en els altres i en la nostra feina artística. Aquesta és la raó per la qual he decidit continuar actuant per a Troubleyn. Espero gaudir del respecte de l’audiència per poder actuar amb tranquil·litat.
Matteo Sedda (actor del solo The generosity of Dorcas)
Comunicat de Temporada Alta
Hem fet un públic un comunicat on et posem a l’abast tota la informació que tenim relacionada amb les denúncies públiques presentades al director Jan Fabre. Un escrit motivat, per la voluntat dels membres de la companyia (sotasignants de la carta oberta ) de la necessitat de generar debat públic al sector de les Arts:
“El problema ni comença ni acaba a la porta de Troubleyn. En primer lloc, aquesta carta s’ha de llegir com un intent de posar fi a una cultura de silenci i d’abordar entorns de treball tòxics en el camp artístic en general. Aquesta carta no és una valoració personal. En ser transparents sobre la nostra pròpia experiència amb Fabre, esperem obrir un debat molt necessari en el sector”.
Dossier de l’espectacle
“Per mitjà del ritual de la dansa, l’actor traspassa els límits i es transforma en un estat de ser superior, com en la resurrecció de Dorcas” – Jan Fabre