Ja hem tancat l’XI edició de Temporada Alta Iberomèrica, assolint un total de 8.621 espectadors, sumant el públic dels tres països participants: Argentina, Perú i Uruguai, pràcticament triplicant el nombre d’espectadors de 2022.
Celebrat de l’1 de febrer al 5 de març a les ciutats de Buenos Aires, Lima i Montevideo, s’hi han pogut veure més d’una vintena de propostes, entre elles les catalanes: Ma solitud de Guillem Albà, Loco Amoris de Pablo Macho i Pau Roca, i 360 grams d’Ada Vilaró. En total, s’han realitzat 80 funcions (25 més que l’any passat), amb un percentatge d’ocupació del 78% (un 21,8% més que en l’edició anterior). Del total de les 80 funcions, se’n van exhaurir 8, corresponents als espectacles Rota, Clownti, Altsasu, Yo soy Fedra, Quemar el bosque contigu, Puto Barrio i la catalana Ma solitud.
A més, la sala Timbre 4 de Buenos Aires ha tornat a organitzar el Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic (que enguany també ha arribat a l’edició número XI), enfrontant, com és habitual, autors de casa nostra amb dramaturgs argentins. Coorganitzat per Temporada Alta i l’Institut Ramon Llull en col·laboració amb la sala i la Fundació SGAE, en aquesta ocasió, hi han participat els catalans Xavi Buxeda (Ja ho deixarem per escrit) i Carla Rovira (El canvi), finalista i guanyadora del Torneig de dramatúrgia 2022. Nicolas Marina s’ha proclamat, en aquest cas, el guanyador amb el text Mis libros y tus libros, imposant-se a José Montero que també va arribar a la final amb El libro de la esposa.
Finalment, dins de la programació, aquest any també hem tingut una proposta a distància. Es tracta de Cementerio, d’El Conde de Torrefiel i cabosanroque, una experiència sonora que forma part d’una sèrie d’audioguies que es podran anar escoltant de forma gratuïta a la nova plataforma CaixaFòrum+, amb la qual hem col·laborat.