Tanquem la 33a edició de Temporada Alta batent nous rècords. Després que l’any passat assolim la millor xifra de públic total dels últims anys, enguany tornem a superar-nos i assolim 60.436 espectadors de sala, gairebé 10.000 més que en la passada edició, que en van ser 51.800. En total, el festival ha rebut 66.557 assistents entre els espectadors de sala (60.436), els participants en el projecte A Tempo (3.808) i els assistents a activitats complementàries (2.313). A aquestes dades també cal tenir en compte que entre les 191 funcions s’ha arribat al 92% d’ocupació i hi ha hagut 23 espectacles amb entrades exhaurides en totes o algunes de les seves funcions.
Al llarg de les 12 setmanes que ha durat el festival, s’han presentat 110 espectacles en 191 funcions entre Salt, Girona i les 8 subseus escampades pel territori. Enguany, com en la darrera edició, es va tornar a aconseguir una molt bona arrancada de venda d’entrades: un 35% de les entrades venudes a la fi del primer dia de venda general. A més, 5.833 persones han comprat entrades per primera vegada pel festival, un 12,60% han sigut menors de 30 anys i un 26,2% de fora de les comarques gironines.
Amb trenta-tres edicions a l’esquena, el festival s’ha convertit en un dels principals agents del país pel que fa al suport a la creació i 12 de les produccions o coproduccions d’aquest any han aconseguit una gira o temporada en teatres dins o fora del país. És el cas per exemple de Gola, d’Oriol Pla i Pau Matas, que està fent temporada al Teatre Nacional de Catalunya, Totentanz-Morgen ist die Frage, que es pot veure al Teatre Lliure de Barcelona o Un sublime error, de Jan Lauwers, que després de la seva estrena al festival s’exhibirà al Heartbreak Hotel de Barcelona, al Teatro de la Abadía de Madrid i una gira internacional. També 38 de les coproduccions d’edicions anteriors segueixen representant-se anys després de la seva estrena.
Amb l’objectiu d’actuar com a espai d’exhibició del més interessant de l’escena mundial, Temporada Alta ha programat 23 espectacles d’artistes internacionals de 17 països, destacant la presència d’Isabelle Huppert a Girona per presentar Bérénice, una nova adaptació del clàssic de Racine dirigida per Romeo Castellucci. Precisament aquesta representació ha tingut lloc en el marc del Big Bang – Setmana de Programadors, que enguany ha adoptat un nou nom i ha acollit 75 professionals nacionals i internacionals.
Relleu històric de la direcció artística
Aquesta edició també ha estat l’última amb Salvador Sunyer al capdavant del festival. Sunyer, fundador de Bitò i Temporada Alta, ha decidit cedir el relleu del festival a Narcís Puig, qui ha estat el seu director adjunt des de 2010, en el que suposa un relleu històric i l’inici d’una nova etapa d’un projecte consolidat al territori.