El text A l'altre barri de Laia Alsina Ferrer s'ha imposat a No piquis a la porta de Xisco Rosselló. El públic de la Sala La Planeta, amb els seus vots, ha donat la victòria a Alsina amb un text que parla d'un entremat de relacions familiars complicades que entren en conflicte durant un enterrament.
Des del 16 d'octubre, s'han dut a terme quatre combats i dues semifinals on vuit dramaturgs han presentat, amb una lectura dramatitzada, els seus textos breus (40 minuts). És el setè any consecutiu que autors catalans pugen al ring i cada sessió del Torneig ha enfrontat dos autors. El públic és qui vota els textos que a cada ocasió són interpretats per diferents actors. En aquesta final els autors semifinalistes han comptat amb un repartiment de luxe format per Pep Ferrer i Joan Amargós, llegint la proposta de Xisco Rosselló i Aina Clotet i David Verdaguer, amb el text de Laia Alsina Ferrer.
La guanyadora de la final s'ha emportat un sopar per a dues persones al Celler de Can Roca com a guardó. Enguany el Torneig de Dramatúrgia Catalana ha tornat a estar presentat per Cristina Clemente.
Mira aquí tot el Torneig:
Laia Alsina i Ferrer
Laia Alsina Ferrer és directora i dramaturga, llicenciada en Direcció i dramatúrgia a l’Institut del Teatre de Barcelona. El 2014, funda la companyia de teatre polític El martell, la qual, a partir d’aquesta temporada, forma part d’El Cicló (Cicle de companyies independents del Teatre Tantarantana) i per la qual recentment ha escrit i dirigit Ah! (Judit) (2017); Y-X (o La fidelitat dels cignes negres), estrenat el 2016 i reestrenat el 2017, segon premi de la Beca DespertaLab 2016 i primer finalista del Premi Adrià Gual 2015; i Z, publicat dins la col·lecció Off Cartell de l’Editorial Rema el 2015, finalista del XXXIXè Premi Born de Teatre 2014 i estrenat a Can Gassol de Mataró el mateix 2014. Però més enllà de la seva activitat dins la companyia, l’any 2017, realitza la coordinació escènica d’Això és un drama (marató de lectures dramatitzades de l’Institut del Teatre); amb anterioritat, el 2014, participa com a dramaturga a la permorfance Escríbeme (caligrafías clandestinas) (H. Tornero); i, el 2013, com a assistent de direcció en pràctiques a Terra de Ningú (H. Pinter), dirigit per Xavier Albertí.