Temporada Alta ha presentat un total de 111 espectacles durant l’edició del 2020, 56 dels quals s’han pogut veure en modalitat presencial i 55 en modalitat a distància.
El festival ha aconseguit mantenir gairebé la totalitat dels espectacles inicialment previstos i, davant del tancament dels teatres durant dues setmanes, des de l’organització del festival es va decidir allargar Temporada Alta fins al 22 de desembre i reprogramar el màxim d’espectacles possible, ja fos de manera presencial o oferint-los en el marc de la programació a distància. Tot i les mesures per combatre la pandèmia i les restriccions tant de mobilitat com d’aforament, dels 120 espectacles programats inicialment, només 4 s’han hagut de suspendre (Fairfly, La lluna en un pot , Il Terzo Reich i La consagración de la primavera) i 3 més s’han reprogramat per veure’s en els propers mesos o en la propera edició de Temporada Alta (Llibràlegs, Testimoni de guerra i Els gossos).
Temporada Alta ha tirat endavant totes les produccions i les coproduccions previstes inicialment, amb l’objectiu de mantenir el compromís de col·laboració econòmica amb les companyies. És el cas de muntatges com Història d’un senglar (o alguna cosa de Ricard) i La gavina, entre d’altres. Per primer cop, el festival també ha apostat per a coproduccions d’espectacles de la modalitat a distància, com En mis manos i La first casi blind date.
Nova modalitat: programació a distància
La resposta del públic a la incorporació de la programació a distància, que s’ha posat en marxa aquest any per primera vegada, ha estat molt positiva i ha permès experimentar amb nous formats de creació i exhibició, així com oferir espectacles que no s’han pogut veure de manera presencial. És per això que el festival mantindrà aquesta nova branca de la programació de cara a les properes edicions. La programació a distància ha inclòs set canals: En catàleg, Emissions en directe, Nous formats, Espai Zoom, Càpsules, Audiovisual TA i les Activitats paral·leles. Del total d’espectacles presencials, 12 s’han pogut veure també a distància, com és el cas del Torneig de Dramatúrgia, Bouvetøya i Història d’un senglar (o alguna cosa Ricard).
En termes de públic, destaquen els espectacles Les aventures del lleó vergonyós, les propostes d’En Catàleg; l’Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia, Història d’un senglar (o alguna cosa Ricard) i les emissions del Torneig de Dramatúrgia.
La internacionalització
Una de les tasques que any rere any ocupa el festival és la internacionalització de les companyies del país, ja sigui participant en coproduccions internacionals –Sonoma o Hidden– com també en l’organització de la Setmana de Programadors, que cada any acull més d’un centenar de professionals, però que aquest any no s’ha pogut celebrar de manera presencial. Part de la programació prevista s’ha hagut de reprogramar i l’han poguda veure alguns programadors del país i del sud de França; quan no ha estat possible, s’ha traslladat a la modalitat a distància.
Descarrega el dossier de tancament de Temporada Alta 2020 aquí.