Temporada Alta Iberoamèrica tanca amb més de 9.100 espectadors i més d’un 70% d’ocupació

La vuitena edició de Temporada Alta Iberoamèrica ha arribat el seu final, amb més de 9.100 espectadors i més d’un 70% d’ocupació. Al festival, que s’ha celebrat de l’1 al 21 de febrer a les ciutats de Buenos Aires, Lima i Montevideo, s’hi han pogut veure 66 representacions d’un total de 21 muntatges de teatre, dansa contemporània i experimental, creació contemporània, circ i noves dramatúrgies procedents de Catalunya, Espanya, Xile, Portugal, Mèxic, França, Veneçuela, Itàlia, Bèlgica i Alemanya, així com de les tres nacionalitats amfitriones: Argentina, Perú i Uruguai. Amb aquestes xifres, Temporada Alta Iberoamèrica es consolida com a plataforma per a la internacionalització de l’escena catalana a l’Amèrica Llatina i com a punt de trobada i d’intercanvi entre artistes dels dos costats de l’Atlàntic.

Internacionalització de l’escena catalana

Un total de 2.000 espectadors han vist les produccions catalanes que s’han presentat al festival: Kassandra, el monòleg escrit per Sergio Blanco i protagonitzat per Elisabet Casanovas, que compta amb la direcció de Sergi Belbel i la producció de Temporada Alta 2018 i el Teatre Nacional de Catalunya; A.KA. (Also Known As), l’obra de Daniel J. Meyer amb Albert Salazar com a protagonista; i Hasta agotar existencias (Ensayando para que la muerte de mi madre no me pille desprevenida). Els tres muntatges catalans han exhaurit entrades en diferents funcions. A més de les tres produccions catalanes, una altra de les apostes de Temporada Alta ha estat Parias, el darrer espectacle de l’aragonès Javier Aranda. Gràcies al suport principal de l’Institut Ramon Llull, Temporada Alta Iberoamèrica ha permès que una quarantena d’artistes i espectacles catalans hagin viatjat a l’Amèrica Llatina des de la primera edició del festival.

Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic

La dramaturga argentina Valeria di Toto va proclamar-se guanyadora del VIII Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic amb el text Lo cotidiano, mentre que la mallorquina Laura Gost va quedar-se a les portes de la victòria amb el text Matar al padre. Les dramaturgues Laura Gost i Concha Milla, guanyadora i finalista del Torneig de Dramatúrgia Catalana que es va celebrar en el marc de Temporada Alta 2019, a Girona, van viatjar a Buenos Aires per participar al Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic i competir amb els argentins Valeria di Toto i Benjamín Gáfaro, guanyadora i finalista del Torneig de Dramatúrgia Argentina.

El Torneig de Dramatúrgia Transatlàntic, que forma part de la programació de Temporada Alta en Buenos Aires (TABA), ha estat organitzat per Temporada Alta, la sala Timbre 4 i la col·laboració de la Fundació SGAE. A la capital argentina també s’han organitzat diferents activitats paral·leles, com workshops, xerrades i taules rodones, a les quals també hi han participat Laura Gost i Concha Milla.