Temporada Alta 2022 arriba al seu equador i, per aquest motiu, volem posar-t’ho fàcil. Ara que ja coneixes millor la programació, et farem un resum de les propostes més destacades del que queda de festival i així et pots assegurar que no et perdràs cap dels highlights. Aquí et deixem els 10 espectacles imprescindibles de la segona meitat del festival:
- Bonobo de Josep Julien. Una road-movie teatral guanyadora del XV Premi Quim Masó que explica la fugida desesperada d’un jove racialitzat per la geografia de gran part de l’estat.
- Ute Lemper & Gio Symphonia. Concert en format de diàleg musical amb els millors compositors alemanys d’entreguerres com a repertori. La sofisticada presència de l’actriu i cantant de Broadway i el West End Ute Lemper anirà acompanyada de la música en directe de la Gio Symphonia.
- La Devorée / Terces. Dues propostes pels amants del circ contemporani. Un bell homenatge a la dona de circ de Cirque Rasposo, basat en la reina de les Amazones, i, d’altra banda, el retorn a l’univers creatiu de Johann Le Guillerm (Cirque ICI) que conjuga energies poètiques i utòpiques.
- Los perros. Un espectacle de dansa de Marcos Morau i Led Silhouette en què el cos i el moviment s’utilitzen com a mossegades de gos i un estat constant de ressistència.
- Otelas (Otel·lo). Una sensual posada en escena de Oskaras Koršunovas sobre el clàssic de Shakespeare sobre el desig, la traïció, el destí, la por, l’exclusió i la xenofòbia.
- Scratch. Torna l’equip d’AKA (Montse Rodríguez Clusella i Daniel J. Meyer), per explicar-nos les vivències d’una DJ que viu entre les lleis de la nit i els desitjos íntims, entre la simulació i l’aparença i les seves pròpies contradiccions.
- Los años. Present i futur conviuen en el nou projecte escènic de Mariano Pensotti. Un joc de paral·lelismes per un dels creadors argentins favorits dels grans festivals europeus.
- * HIT ME IF I’M PRETTY * La segona peça teatral de Juana Dolores, després de Massa diva per a un moviment assambleari, on, en aquesta ocasió, explorarà les contradiccions amoroses.
- Behind the light. La nova creació de la ballarina i coreògrafa Cristiana Morganti, històrica de la companyia de Pina Bausch, que vol ser una reflexió sobre la crisi existencial i creativa d’una artista durant la pandèmia.
- Sondheim x Sondheim. Que passin els pallassos. Ningú millor que Mario Gas, el director de Sweeney Todd, per convocar-nos a una festa per recordar i celebrar al gran geni del musical americà de la segona meitat del segle XX, desaparegut recentment. Una vetllada plena de cares conegudes i alguna altra sorpresa.