Durant els propers 3 anys Temporada Alta participarà a Pyrenart, un projecte de la Unió Europea de més de 2M d’euros per incentivar la producció i les relacions escèniques als dos costats del Pirineu (Pyrenart) que es portarà a terme fins l’any 2020.
En aquest sentit, Temporada Alta s’ha associat amb 5 entitats franceses (Reseau en scène Languedoc-Roussillon / Le Parvis, scène national Tarbes Pyrénees / CIRCa, Pôle National Cirque – Auch Gers Occitanie / Association pour le Développement et l’Action Culturelle de Foix et de l’Ariège / Office Artistique de la Région Aquitaine ) i 3 de l’Estat espanyol (Patronato Municipal de Artes Escénicas y de la Imagen de Zaragoza / Escuela de Navarra de Teatro -el colectivo – / BAD – Festival de Teatro y Danza Contemporánea de Bilbao) per vestir un projecte conjunt amb la intenció de crear estratègies i línies de treball per a millorar el seu potencial artístic i econòmic.
El projecte té la finalitat última de crear ocupació dins el sector als dos costats de la frontera. Els seus objectius estratègics són:
- La coproducció d'espectacles. En aquest sentit ja s'han anunciat els dos primers projectes: la participació en el nou espectacle de Baró d'Evel Cirk i en la nova producció amb la ballarina catalana Lali Ayguadé i el ballarí francès Ghuilhem Chatir.
- La formació dels agents culturals a nivell internacional. No només s’està treballant en un programa formatiu online i diversos seminaris presencials destinats als treballadors de les arts escèniques, sinó també en programes i tutorització per a artistes amb la intenció d'ajudar-los a difondre els seus projectes.
- La consolidació d’un circuit per a la difusió d’espectacles amb l’objectiu de crear espais de trobada entre programadors i artistes per augmentar la visibilitat internacional dels projectes produïts.
Així doncs, amb la participació a Pyrenart, Temporada Alta fa una forta aposta per teixir llaços per a la coproducció internacional i la seva difusió i participa en una xarxa per a la cooperació territorial per a la creació d’ocupació als dos costats de la frontera potenciant així, la mobilitat dels professionals de les arts escèniques.